Articole SEO de tip Advertorial si Comunicate de presa pentru firme din Romania. Promovare Site Organic in Google.

Dieta antiinflamatoare

Dieta antiinflamatoare nu este un regim specific, ci mai degraba un stil de alimentatie. Inflamatia ajuta organismul sa lupte impotriva bolilor

Dieta antiinflamatoare nu este un regim specific, ci mai degraba un stil de alimentatie. Inflamatia ajuta organismul sa lupte impotriva bolilor. In cele mai multe cazuri, este o parte necesara a procesului de vindecare.

Cu toate acestea, unele persoane au o afectiune medicala in care sistemul imunitar nu functioneaza asa cum ar trebui. Aceasta afectiune poate duce la inflamatii persistente sau recurente.

Inflamarea cronica apare cu diverse boli, cum ar fi psoriazisul, artrita reumatoida si astmul. Exista dovezi ca alegerile alimentare pot ajuta la gestionarea simptomelor.

O dieta antiinflamatoare favorizeaza fructele si legumele, alimentele care contin acizi grasi omega-3, cereale integrale, proteine ​​slabe si grasimi sanatoase. Aceasta descurajeaza sau limiteaza consumul de alimente procesate, carne rosie si alcool. Dieta mediteraneana si dieta DASH sunt exemple de diete antiinflamatorii.

Ce este o dieta antiinflamatoare?

Unele alimente contin ingrediente care pot declansa sau agrava inflamatia. Alimentele zaharoase sau procesate pot face acest lucru, in timp ce alimentele proaspete, intregi, sunt mai putin susceptibile sa aiba acest efect.

O dieta antiinflamatoare se concentreaza pe fructe si legume proaspete. Multe alimente pe baza de plante sunt surse bune de antioxidanti. Unele alimente pot insa declansa formarea radicalilor liberi. Exemplele includ alimentele pe care oamenii le prajesc in ulei de gatit – incalzit in mod repetat.

Alimente de consumat

O dieta antiinflamatoare ar trebui sa combine o varietate de alimente care:

– sunt bogate in nutrienti;

– asigura o serie de antioxidanti;

– contin grasimi sanatoase.

Alimentele care pot ajuta la gestionarea inflamatiei includ:

– peste gras, cum ar fi tonul si somonul;

– fructe, cum ar fi afine, mure, capsuni si cirese;

– legume, inclusiv kale, spanac si brocoli;

– fasole;

– nuci si seminte;

– masline si ulei de masline.

De mentionat faptul ca, niciun singur aliment nu va spori sanatatea unei persoane – este important sa se includa o varietate de ingrediente sanatoase in dieta.

Alimente de evitat

Persoanele care urmeaza o dieta antiinflamatoare ar trebui sa evite sau sa limiteze aportul de:

– hrana procesata;

– alimente cu adaos de zahar sau sare;

– uleiuri nesanatoase;

– carbohidrati prelucrati, care sunt prezenti in paine alba, paste albe si multe produse coapte;

– deserturi, cum ar fi: fursecuri, bomboane si inghetata;

– exces de alcool.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.