Articole SEO de tip Advertorial si Comunicate de presa pentru firme din Romania. Promovare Site Organic in Google.

Rolul macronutrientilor si micronutrientilor in dieta

Pentru ca organismul uman sa functioneze corect si sa ramana sanatos este important sa se urmeze o dieta bogata in nutrienti. Alimentele includ sase clase de nutrienti:

  • macronutrientii (proteine, carbohidrati, grasimi);

  • micronutrientii (vitamine si minerale);

  • apa.

Daca in dieta nu se include combinatia corecta a acestor sase clase de nutrienti, va fi foarte greu sa se obtina un stil de viata sanatos si sa se scada in greutate! Este indicat sa se puna un accent mai mare pe cei trei macronutrienti, deoarece acestia sunt coloana vertebrala pentru atingerea obiectivelor de scadere in greutate.

Cand se consuma alimente care contin proteine, ele sunt defalcate in organism ca aminoacizi.

Acesti aminoacizi sunt apoi utilizati pentru a construi si repara orice tesut muscular. Acest lucru este minunat pentru cei care sunt activi fizic sau fac exercitii in mod regulat. De asemenea, recuperarea fizica va fi mai mai rapida decat daca nu s-ar consuma proteine.

Fiecare tesut din corp este alcatuit din proteine si este important sa se consume suficiente pentru a le completa. Proteinele sunt necesare, de asemenea, pentru a ajuta sistemul imunitar si nervos. Analogia care se poate face atunci cand se discuta despre nutritie si corpul nostru este cea a unei masini de curse. Aveti nevoie sa alimentati organismul cu combustibilul necesar, sa schimbati uleiul si sa aveti anvelope noi pentru a mentine o performanta optima. Daca nu reusiti sa faceti aceste lucruri, in cele din urma organismul va ceda. Totusi, daca urmati pasii potriviti, veti fi pe drumul cel bun pentru a trai un stil de viata sanatos si pentru a obtine beneficiile care vin odata cu acest lucru.

Alimente precum carbohidratii, ofera energie pentru functionarea optima a organismului pe tot parcursul zilei. De fapt, glicogenul muscular este un element important care va ajuta sa va mentineti nivelul de energie pe tot parcursul zilei. Cand carbohidratii sunt ingerati, pancreasul elibereaza un hormon numit insulina. Insulina ajuta carbohidratii sa fie depozitati in muschi sau ca grasimi. Alimentele stocate in organism sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de glicogen. Glicogenul (carbohidratii stocati) va fi o sursa de energie si vor permite obtinerea unor rezultate mai bune in ceea ce priveste scaderea in greutate.

Vitaminele si mineralele sunt substante nutritive importante ale organismului care ajuta la o functionare in mod corespunzator si permite ca reactiile chimice sa aiba loc intr-un ritm mai rapid. Acestea sunt necesare ca si cele trei macronutrienti, dar numai in cantitati mici.

Vitaminele complexe B sunt un mare beneficiu pentru sanatate, deoarece acestea ajuta la dizolvarea carbohidratilor, ceea ce va oferi energie.

Leave A Reply

Your email address will not be published.