Articol.co.ro
Supraincalzirea discurilor de frana: care este problema?
Supraincalzirea discurilor de frana poate fi determinata prin inspectia pieselor. Otelul este cel mai des folosit material folosit la fabricarea discurilor de frana. Cand este incalzit, materialul isi schimba culoarea. Discul de frana, incalzit la temperaturi critice, devine portocaliu deschis si dupa racire capata o culoare violet.
Daca inspectia vizuala releva o schimbare a culorii discului de frana, trebuie contactat imediat un serviciu complet de diagnosticare. Dupa depistarea avariei, este obligatorie inlocuirea discurilor si placutelor de frana. Aceasta procedura poate fi efectuata independent.
Cauzele supraincalzirii discurilor de frana
Principala cauza a supraincalzirii discurilor de frana este frecarea. In timp ce principiul de functionare al sistemului de franare se bazeaza pe frecare, prin stilul de condus agresiv, acesta creste. Acest lucru duce la cresterea temperaturii discurilor de frana pana la 600-700 ° C. In plus, supraincalzirea poate fi cauzata de:
-
deteriorarea mecanismului de frana;
-
instalarea necorespunzatoare a placutelor de frana;
-
utilizarea discurilor si placutelor de frana dupa sfarsitul duratei de viata;
-
deformarea discurilor de frana;
-
calitate scazuta a discurilor si placutelor de frana;
-
blocarea bolturilor de ghidare ale etrierului de frana.
De retinut ca, daca pe puntea spate sunt instalate frane cu tambur, cea mai mare parte a sarcinii in timpul franarii este suportata de discurile de frana fata. Acesta este, de asemenea, un factor de supraincalzire a discurilor de frana.
Ce discuri de frana trebuie alese?
Este de remarcat faptul ca deteriorarea sistemului de franare al masinii pune in pericol siguranta conducatorului auto si a altora. Prin urmare, trebuie sa se ia o decizie responsabila cu privire la elementele necesare ale sistemului de franare care sunt necesare pentru achizitie.
Atunci cand se aleg discurile de frana, alegerea ar trebui sa fie ghidata de recomandarile si cerintele tehnice furnizate de producatorul vehiculului. Aceste componente trebuie sa fie din material cu urmatoarele caracteristici:
-
putere mare si capacitate de transfer de caldura;
-
capacitate redusa de atasare;
-
coeficient ridicat de frecare.